גיוס עובדים בחינם

מאת:גליה בר שלום,
ייעוץ ארגוני * גיוס עובדים * גרפולוגיה *ייעוץ קריירה

מגייסים 6:6 בדרכים חינמיות

חברות קטנות וחברות דלות תקציב – מהן האפשרויות שלכם לגיוס עובדים ללא עלות כספית?

עודד, מנהל שיווק בחברת סטארט אפ קטנה פונה אלי לפעמים בשאלות בנושא גיוס עובדים. שמעתם על מנהל שיווק שמגייס עובדים? כן. בסטארט אפ ובחברות קטנות הכל אפשרי. הוא פונה אלי עם שאלות כמומחית לגיוס ואף פעם אינו מציע תשלום. ככה זה בחברות קטנות ודלות תקציב. אז עבור עודד ועבור חברות נוספות הנמצאות בשלב ארגוני התחלתי כזה, אני מצרפת הוראות גיוס 6:6 - גיוס עובדים בחינם.

6 אפשרויות עם 6 הסברים לפניכם, לגיוס עובדים ללא עלות כספית:

1- רשתות חברתיות

**בכל הרשתות החברתיות, המגייס פותח כרטיס עצמי ודואג להוסיף פרטים על החברה בה הוא עובד. חשוב להתאים את אופי התפקיד שאותו רוצים לאייש לאופי הרשת החברתית.

**הרשת המומלצת ביותר לגיוס עובדים איכותיים היא LinkedIn. יתרונותיה הם המסר המקצועי שהיא מעבירה, האפשרות להעלות תכנים על הארגון ועליך המגייס. חשוב לדעת גם כי מנהלים רבים רשומים ופעילים בלינקדאין. כדאי להצטרף לקבוצות הרלוונטיות לחיפוש עבודה ולפרסם מודעות ללא כל עלות. החסרונות של לינקדאין הם היותה מעט אליטיסטית ופרו השפה האנגלית. אם העובדים שאתה מחפש אינם בכירים או אנשי הייטק, אולי כדאי לבחון אפשרויות נוספות.

**קפה דהמרקר היא רשת חברתית מצויינת שאיבדה את כוחה בתקופה האחרונה לטובת פייסבוק. בקפה דמרקר ישנן קבוצות המיועדות להצעות עבודה וחיפוש עבודה. היתרון של קבוצות כאלו הן שאתה מקבל בעצם "פרסום בחינם" למשרה שלך. לדוגמא: קפה דהמרקר

**פייסבוק – זהירות לא להטריד אנשים. זו יכולה בטעות להיות דרך נפלאה לאבד חברים. אפשר להצטרף לקבוצות או להקים קבוצה שמטרתה חיפוש עבודה, כך שמי שחבר בקבוצה הזו מתעניין בתחום. ניתן גם להקים דף ייעודי של החברה שלכם ולפרסם את המודעות שלך בדף הזה. כדאי לדעת שיש כיום אפליקציה שמטרתה יצירת לוח דרושים מכל המודעות המפורסמות בפייסבוק.

לכל רשת חברתית יש את החוקים הלא פורמליים המקובלים בה וכדאי לדעת עליהם מראש. אחד החוקים הברורים הוא שבדרך כלל אנשים מצפים לקבל משהו בתמורה לעזרתם ונרתעים מאנשים שרק מבקשים לקדם את עצמם.

דרך טובה לפעול ברשתות החברתיות היא להעלות מידע אודות התפתחויות חיוביות בחברה שלכם ולציין כי אתם מגייסים עובדים. פעמים רבות, אנשים שקוראים את המידע שולחים את קורות החיים שלהם אליך ישירות או מפנים לחברים שלהם.

כדאי לדעת כי לפעמים ברשתות החברתיות המאמץ לפתוח כרטיסים ולתחזק אותם הוא גדול יותר מהתמורה שתקבלו לגיוס העובדים שלכם.

2- חברים ועובדים

**זה בסדר אם יש לכם הרבה חברים וזה בסדר שהם ידעו שאתם אחראים על גיוס עובדים בחברה שלכם. זוהי אפשרות להרוויח את ה"זכות" לשאול את החברים "האם אתם מכירים מומחה ב...." וזוהי גם האפשרות להרוויח קורות חיים של חברים של חברים שיתכן ויתאימו לכם.

**"חבר מביא חבר" היא מכונה איכותית להשגת קורות חיים איכותיים ארגון. התפקיד שלך הוא בעצם לוודא שהמכונה עובדת היטב. כאן תפקידך הוא לוודא שכל העובדים בחברה שלך יודעים מהם התפקידים הפנויים, שהם יודעים איך "למכור" את התפקיד החדש וכן, שהם מפעילים קשרים כדי להגיע למועמדים איכותיים. חשוב לציין כי בארגונים גדולים יותר, מקובל להעניק שי לעובד שהביא עובד שנקלט בחברה. אז הגיוס הוא רק "כמעט בחינם".

3- מודעות דרושים בחינם

**AllJobs הוא אחד האתרים הרצינים היחידים בתחום גיוס העובדים שמאפשר לפרסם מודעות דרושים בחינם. מהוא הקץ'? מודעות החינם מתאימות לתחומים שבהם היצע העובדים עולה על הביקוש ולא להפך. כלומר, תוכניתן JAVA תתקשה לגייס דרך המודעות החינמיות, אבל אנשי אדמיניסטרציה אולי כן.

4- השמה בחינם

**ישנן חברות השמה הפועלות ללא תמורה למגייס מכיון שהן נותנות שרות לבוגרי בתי ספר, אוניברסיטאות או פורשי הצבא. נכון שהן מועטות וגם מתייחסות לאוכלוסיה מאוד מסוייימת, אך לפעמים דווקא גיוס מסוג כזה הוא המתאים לך.

5- מאגרי קורות חיים

** אם יש לך צורך באנשים ייחודיים שקשה להגיע אליהם, כדאי לך לשקול להקים מאגר של קורות חיים. לארגון קטן, שמירה של קורות חיים בספריה מסויימת יכול להספיק באיתור מועמדים ייחודיים ופוטנציאליים. החסרון של שיטה זו היא המאמץ הרב לשמור את הקו"ח אצלך במחשב וכן, הצורך להתקשר ולשאול מועמדים לפעמים שנה או שנתיים אחרי שהם שלחו קורות חיים, אם הם עדיין רלוונטיים. אם יש לארגון שלך חברת אם או אחות ולהם יש מאגר נאה של מועמדים, אפשר לבקש את רשותם להשתמש במאגר שלהם לצורך איתור מועמדים מתאימים.

6 - פרסום וקידום באתר הבית שלך

**אם האתר של הארגון שלך הוא ייחודי, מעניין או מקודם מאוד בחיפושים באינטרנט, מומלץ מאוד לפתוח לוח דרושים באתר עצמו. כדאי שהמודעות תהיינה ברמת פרוט סבירה ולא רק כותרת. מועמדים אשר קוראים את פרטי המשרה המוצעת ימצאו את עצמם מתאימים וישלחו לך את קורות החיים שלהם. חשוב מאוד לעדכן את המשרות להוסיף את תאריך פרסומן. הסיכוי שמועמדים ישלחו קורות חיים למשרה שימצאו אותה מעודכנת גבוה בהרבה על מודעה לא מעודכנת. את הקידום למשרות תוכל לעשות בדרכי הקידום המקובלות באינטרנט או פרסום על עדכון חדש באתרים אחרים כגון הרשתות החברתיות.

עד כאן גיוס עובדים בחינם. בחינם? טוב לא בדיוק, כי כמובן שזמן שווה כסף.

זמן הוא כסף בשני מישורים. הראשון, הזמן שאתם משקיעים בגיוס עובדים הוא כמובן עלות לא מבוטלת לארגון שלכם. המישור השני מתייחס לכך שלרוב תהליך הגיוס בערוצים החינמיים הוא ארוך יותר. כאשר הצורך בעובד החדש הוא מיידי, תדעו אתם לערוך את שיקולי הכדאיות שלכם.

אפשר לעזור?

צריכים עזרה בגיוס עובדים בתמורה כספית שמתאימה לכם?

נשמח לעזור לכם:

**בנית תהליכי גיוס עובדים נכונים ומוצלחים

**סיוע נקודתי או מתמשך של מיקור חוץ משאבי אנוש

**השמה מדוייקת ואיכותית

** סדנת ראיונות למנהלים

 

יצירת קשר

 

דחוף לך? ניתן להתקשר ישירות אל גליה בר שלום בטלפונים: 054-7653171, 03-6350100.

נושאים נוספים בנושא גיוס עובדים שיכולים לעניין אותך בנושא גיוס עובדים: