מה מועמדים מחפשים

מאת:גליה בר שלום,
ייעוץ ארגוני * גיוס עובדים * גרפולוגיה *ייעוץ קריירה

מה מועמדים מחפשים?

המועמדים של היום הם מתוחכמים, טכנולוגיים וגם בררנים, המועמדים של היום מראיינים לא פחות מאשר מתראיינים. לכן הם רוצים לקבל אינפורמציה עוד לפני שפנו לארגון.

והארגונים?

ארגונים רבים שבויים עדיין בקונספט שמועמד מחפש עבודה וכי אין לו אופציות מלבדם. קונספט שגוי זה גורם להם "לשאננות" בדרך להשגת המועמדים האיכותיים שעבורם עבודה הוא מקור להתפתחות, להגשמה עצמית ולבניית מסלול קידום בעבודה וצמיחה שהוא פעמים רבות מוגדר ומתוכנן.

למעשה רב המועמדים יהססו לשלוח את קורות החיים שלהם למודעה אם לא קיבלו מידע על הארגון המפרסם. הם רוצים לדעת במה הארגון מתמחה (האם מוקד ההתמחות מתאים לאופק הקידום של המועמד?), אילו פרויקטים הארגון קיבל לאחרונה (פרויקטים מעניינים הכוללים פיתוח או פרויקטים בעלי אופי תחזוקתי?), מהי התרבות הארגונית השולטת בארגון (נהנים ומתחדשים או עובדים קשה לצד בירוקרטיה נרחבת?) ועוד.

הדרך להעביר את המסרים עוברת בכמה אפיקי העברת מידע המשתנים בכל רגע ורגע. עוצמתן של הרשתות החברתיות מתרחב כל כך עד שחברת גרטנר צופה כי עד לשנת 2014 יחלפו הרשתות החברתיות את השירותי הדוא"ל בכמדובר במטרות תקשורת בינאישית עבור 20% מהמשתתפים העסקיים. פורטלים של מידע, טוויטר, יוטיוב ובוודאי בזמן קריאת מאמר זה, נוצר אפיק חדש.

כמובן, חשוב לזכור שהעובדים המרוצים בארגון, הם אפיק העברת וניהול ידע נפלא. כשהמועמד הוא "חבר" אז העובד יכול להיות בקלות "החבר שמביא חבר".

האביב הזה יביא עימו צמיחה בארגונים, כך צופים. צמיחה ללא הון אנושי איכותי, הופכת היום לכמעט בלתי אפשרית. נכון הוא הדבר שהעיסוק בהעברת מידע והתכוונות למועמדים צורכת זמן וממון, אבל בעתיד ללא השקעה שכזו יהיה כנראה קשה יותר ויותר לגייס מועמדים איכותיים.

04-2010

בחזרה לנושא: גיוס עובדים